söndag 23 maj 2010

number twentythree - vintern är kommen...

...och mitt svenska arsle håller på att trilla av.



Jag trodde att jag skulle kunna ta det här. Men det är skillnad på kyla och kyla. OCH kläder.
En vinter i sköna, kalla Sverige. Just så som det ska vara. 20 minus grader, snö upp till garagetaket och underbara dagar ute i skogen med pulka eller en snowboard. I de kalla delarna av Europa finns det till och med speciella kläder för det kalla klimatet. Kläder som har en funktion att hålla en varm.
Hej Australien. Mitt i vintern. I Australien finns ingen snö. Det finns heller inte ett enda hus som faktiskt är byggt för att hålla kylan ute. Här har de fireplaces som inte har någon ventil som man kan stänga utan man ser solljuset lysa in på golvet. Jag har kommit till landet där man inte kan klä sig i riktiga vinterkläder för att det är för varmt på något vis. Ni vet. Som att gå och shoppa på vintern, när man springer in och ut och kläder på och kläder av i provrummet. Frysa. Svettas. Frysa. Svettas.

Jag är inte bitter.
Men jag älskar livet jag lever just nu ändå för jag är hela vägen i Australien(vilket jag fortfarande inte har fattat att jag är)


Ooooooooch positiv:

Jag har flyttat. Till ett stort gammalt hus som jag blev dödskär i på en gång. Det är så trasigt och slitet att jag kommer antagligen vakna av att en vägg trillar ner eller något. Det är som att bo i en sommarstuga. Jag har stort rum. Jag har köpt en säng, golvlampa och en taklampa. Mina kläder har inte fått någon speciell plats. De ligger på golvet i högar. Var ju ut runt hörnet på blocket och hittade en garderob. Som var HUR stor som helst. Så. Inte en chans vi får upp den för trappan så vi får leta vidare!
Men min säng är alltid bäddad och fin.



Min första egna säng. Den är stor och den är bara min.
Min lycka just nu är min nya stora säng. Jag har dessutom köpt två täcken som ska hålla mig varm under vintern.

3 kommentarer:

  1. Jätte fin säng....men du tänker väl inte slå rot =O Du får fota huset oxå så man vet hur det ser ut. Ifall jag i drömmen tar en tur ner till dig :)
    Njut, varje minut nu stumpan å kom hem sen.
    Kramen Elin

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt lite kul att man tar för givet att man alltid som människa har tillgång till en egen säng. Men alla har fan inte det.
    Men nu är du en av dom alla som har egen säng. Awesome!
    Och håller med föregående kommentar - vill se bilder på huset! Fota allt!

    SvaraRadera
  3. Grattis igen till nya rummet, och sängen! Den ser riktigt mysig ut :)

    //Malin

    SvaraRadera