onsdag 5 maj 2010

number eighteen - Sheenas fel

...att jag köpte den här idag




Jag läser Sheenas blogg och hon har en massa hyss för sig med att sy sina egna kläder. Detta gäller speciellt de plagg hon har handsytt såsom en kjol och två västar tror jag det är. Handsytt! Skinn! Stackars hennes fingrar!
Men jag diggar det hon gör och idag när jag skulle hjälpa min kära sängvän Anette så hittade jag den här kjolen. Den var så satans billig att jag var tvungen att köpa två för då kan jag skicka hem den ena och jag vet att jag kommer tycka om den så mycket att jag kommer gråta när den går sönder!
Jag vet inte vad jag ska förvänta mig för 5 dollar=)
Hittade även annat slask såsom nätstrumbyxor, halsuk inför vintern med döskallar på, gröna örhängen, ett linne och ett par skitfula solglasögon i guld! Ni kommer ju dö av skratt när ja kommer hem med allt nytt i stilen min=)

Well, ni kanske ser att jag är ny i håret också. Var till frisören idag och blev klippt och de gjorde en avfärgning på mitt hår. Det ser betydligt mycket bättre nu och det är en mjukare färg i håret nu. Inte världens kontrast mellan min egen färg och allt det där andra som det var innan. Mitt hår är nu i en varm röd/orange färg, låter illa men det ser mycket bättre ut än vad det gjorde innan så jag är glad! Nu ska mitt hår få vila i 3 veckor då jag har min nästa tid för ytterligare en avfärgning. o/

Har varit ledig nu i två dagar och i morgon börjar min helg om på nytt då jag jobbar fredag, lördag(dubbelskift)fredag heldag och sedan måndag. Har kommit fram till att jag måste säga upp mitt gymkort för jag har inte tid med det! Och det är synd för min tanke är ju att jag ska kunna brotta ner David när jag kommer hem. Men jag hinner nog kamma till mig ska ni se!=)

Bilden nedan är bilden på min och Anettes rum. Det lilla gråa du ser är golvet och det är det golv vi har. Inte stort men vi har ju inga pengar ännu!



3 kommentarer:

  1. Både kjolen och frillan är skitläckra Empan! Och btw; om du hittar fejkläder i Australien tycker jag absolut att du också kan testa att sy dina egna kläder, är skitnice då man väl är klar och får till ett plagg man känner är "wow wow wow, och jag har gjort det helt själv".

    SvaraRadera
  2. Du är fin stumpan. ha det bäst <3
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. styr hem några snygga clothes till mig darling, edhardy och billabong ;) Lovly! Hur har du det? hur mår du? keep me update! <3

    SvaraRadera