söndag 9 maj 2010

number twentyone - jag skulle vilja

...dedicera en hälsning till det som är just nu och måla in det på kroppen

Tyvärr har en vän till mig redan gaddat in det på bröstet. Men det är fint och det är väl egentligen det som livet handlar om. Vänner. Familj. Kärlek.

Familjen väljer man väl egentligen inte men de är där och lyser för en just därför!
Vänner väljer vi och väljer bort. Men de som är våra vänner är ena riktiga guldklimpar och vi älskar dom just därför. Vilket får mig att tänka på en dikt som jag inte kan riktigt hela men den är något i stil med det här :

Om du var en bajskorv i min rumpa
ville jag aldrig bajsa i tron om att förlora dig
för en liten klimp som du vill man aldrig förlora

Det var något mer på den men jag minns som sagt inte hela och kommer antagligen inte hitta den igen heller. Men söt är den!

collect some stars to shine for you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar