onsdag 23 december 2009

number seven - God Jul


Nu sitter jag här, i lägennheten hos Hallstein har just lagat middag. Äggröra på rostat bröd. Om jag skulle beskriva hur det är här nu skulle du antagligen inte tro mig!
Du vet när du börjar se en typisk kärleksfilm och i slutet börjar det sakta, sakta virvla ner snöflingor från himlen. Det var så vackert så jag nästan började gråta. Men det fick mig också att känna mig så ensam här. Sånt man inte ska uppleva själv utan med någon annan. Jag måste faktist ta och finna någopn som fyller ut tiden jag INTE spenderar med Hannapanna=)
Och kom på efter en film idag att det hade vart fint med ett vinterbrölopp. Men måste överlägga det med Hanna såklart!
det är en aldeles perfekt vinter här och jag älskar den samtidigt som jag avskyr den. Jag kommer aldrig mer vara ensam under vintern eller julen.

har suttit på jobbet i flera dagar nu med jacka, mössa och halsduk på. Det är så satans kallt! det hjälper ju inte att vi inte har några gäster heller direkt.Så idag har vi dragit fram soffan till tv:n och sett film hela kvällen.

Imorrn (julafton)ser det ut så att jag sitter nere på jobbet och ser på film hela dagen. Ta ner täcke och kuddar och tända en massa ljus.till julmat har jag köpt: julgröt till frukost, Grandiosa till lunch och sparrissoppa till middag. Godis och chips därimellan. Men det blir tyvär inget Karl-Bertil Johnssons julafton iår=/ men öppna klappar ska jag göra! Vet vad det är i alla utom ett^^

well

God Jul på er era as som sitter hemma med familjen=)

Älskar er och vi ses snart. Då vill jag baka knäck och kockostoppar!

en eftersläntare: jag sitter just nu i en störd snöstorm som gör att skylten till jobbet snöar igen på en kvart. det är jäätestormsnöväder. men på allt så åskar och blixtrar det över hela hilmen. Rätt wierd när det bara åskar på sommaren. Vad är det nu mitt i ventern i kylan som gör att det är åska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar