torsdag 17 december 2009

number six - Nydelig julaften


enligt avisen ska det bli dina drömmars jul i år med masse snö och minusgrader och sol. tack för den när jag är här!

Hej Hanna, Cockie, mamman, syster, kusin och moster. Läs i plural om så vill.
Nu sitter jag här efter jobb och ser på film och sorterar i datorn. Mitt minne har ju uppnått max där så jag måste ju radera litt! Snön hade kommit idag när jag vaknade och jag var väl sådär lycklig som man blir av snö…i sisådär 3 sekunder när ja kom på att jag har ingen å vara glad i snön med. Det suger faktiskt lite. Det är ju ingen här som älskar snön som jag, iaf ingen som har tid och leka med mig. Jag hoppas jag kommer med till Hovden i två dagar iaf. Jag har ju ändå blitt medbjuden=) kanske i januar?
Jag sover fortsatt på min madrass i det lilla rummet, men nu har jag börjat få lite ont i kroppen åxå. Tur jag har vänner som lånar ut en sängplats till mig då och då^^
Har julpyntat baren och det ser rätt ryssisk ut. som skit med andra ord. Men det är jul nästa vecka kom jag på så jag antar det blir mys. Jag ska jobba julafton men fick bestämma själv hur jag ville ha det. Så vi får se när jag öppnar om jag öppnar eller när jag stänger om jag öppnar(?) efter som alla är utav byen så blir det kanske några timmar på kvällen så får jag hoppas det kommer folk. Men under dagen ska jag isf dra en soffa till tv:n på jobbet, bädda upp med täcke och kudde, köpa en grandiosa, cola och se på tv och öppna julklappar. Ja fick med mej datakameran men efter som internetet inte fungerar här så kommer jag inte kunna ringa hem på skype. Och apropå ringa hem så mailade jag första dagen jag kom hit efter ett nytt sim-kort på mitt norska nummer. Det skulle ta 3-4 arbetsdagar. Jag tror det har gått mer än 3-4 arbetsdagar nu. Suck. Idiotfolk. Hur svårt ska det vara.
Shit ser på Grey´s nu och det är det avsnittet när Denny har friat till Izzy och hon säger ja men han döööör ju i slutet*snyft*gråta*
Och jag vill bara säga det att vi har visst tv1000 och efter tolv eller vad det är så är det bara en massa snusk. För er som inte visste det.
C u soon! Ciao!
Dagen vara: ett gäng gubbar (12)som äter pizza och dricker öl: 5509 NOK

1 kommentar:

  1. Haha! Bra vara, finns de nån garanti på dem? I den takten kan de inte hålla igång länge!
    Puss Hanna

    SvaraRadera