fredag 26 juni 2015

Föreläsning


Föreläsningarna här är bra. Föreläsaren som jag har i Introduktion till ledarskapskursen är super! Till skillnad mot för många föreläsare i Sverige så frågar han utvalda personer om vad de tycker och tänker. I sverige så är det ju mer; Någon som kan svara på det? *ser sig runt* Nähä då går vi vidare. Så häromdagen så pratade vi om ledare och chefer i olika stora företag. Jag satt hela föreläsningen och tänkte; fasen, jag måste ju komma upp med nåt smart om IKEA. Jag menar Herr Kamprad har ju gjort ett rätt så bra jobb så något borde passa in nånstans! Men det blev inget om IKEA. Men när det var ca fem minuter kvar av föreläsningen så zoomade jag ut och lyssnade inte överhuvudtaget. Killen som satt framför mig satt och kollade på roliga kattvideos på sin mobil så jag satt och skrattade inombords och var helt inne i det. "Emelie?" hörde jag då. Tittar upp och föreläsaren ser frågande på mig? Jag bara; whaaat? Kan du repetera frågan? Han sa nåt om IKEA men jag fattade ändå inte eftersom jag var helt ovetandes om vad vi pratade om. Som tur var så satt Shane bredvid mig och viskade "han vill veta om du tycker IKEA är bra". Röd i ansiktet så lyckades jag iaf få fram ett svar om att IKEA är super för att vart jag än är i världen kan jag alltid få tag på mitt favoritgodis! Det var pinsamt. Dessutom blir vi ju faktiskt betygsatta på hur väl vi är med i diskussioner och liknande. Iaf så var vi till IKEA igår. Dom hade inte mitt favoritgodis. Djungelvrål. Jag ska be Hanna ta med nästa vecka när hon kommer. Men de hade fylld hummer. Och räkor! Det enda jag kunde känna igen från hemma var köttbullarna. Så det fick bli en sån och en kaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar