tisdag 23 juni 2015

Det där med åldern


Det är ganska intressant hur det fungerar lite världen över med skola och sånt. Jag kan nästan vara 99% säker på att jag är den äldsta av alla elever i sommar. Ja om det inte är någon annan svensk som är äldre då. Men det vet jag inte för jag har inte träffat en enda av de nio andra än. Det verkar som att man oftast direkt efter gymnasiet söker in sig till universitetet i alla andra länder. Det märks tydligt för de som är här är mellan 18 och 22. Och sen jag då. 31 år gammal. Men det gör inget. Jag tycker många av dom är väldigt vuxna av sig och det känns inte som att det är någon ålderskillnad. Intressant ändå hur det fungerar olika i olika kulturer och länder. Monsunvädret har kommit nu iaf. Det innebär att allt jag vill göra inte går att göra för att det är klass ett varning på monsunen. Det är en skala mellan 1 och 8 där 8 är den högsta. Imorse skulle jag simma. Gick till polen; stängt när det är någon form av varning. gick till innepoolen; Alltid stängt på sommaren. Gick för att spela squash; de hade alla planerna till lektion. Skulle köpa en kursbok; inga pengar med mig. Jag ville sen gymma; men då måste man se en video i hur man ska använda grejerna. Och just nu hade de bara visning på katonesiska(heter det så?) så får vänta till en annan dag. Tänkte försöka mig på att löpa lite på banan; monsunregnet slog till. Nu har jag duschat så nu får träningen vänta! Bilden är dock inte från idag utan de sista dagarna av resten av året som inte har monsunvarningar på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar