tisdag 8 juni 2010

number twentynine - they´re fixing our roof

...and that is VERY anoying!



Nog för att Australien är väldigt bra när det gäller att fixa taket. De knackar på dörren och frågar om man vill ha sitt tak fixat och staten betalar. Det är ju inte helt fel. Tänk om vi hade det så i Sverige. Fast vi svenskar är ju grymt bra på att bygga hus så vi har ju faktiskt inte något behov av att få "taket fixat".
Hade jag varit en utbildad bygga-hus-snickare hade jag lätt byggt ett hus här som det ska vara: ett som håller värmen om vintern och kylan om sommaren, dubbla fönster och inte en fireplace i varenda rum som inte går att använda!
Men det är skitkul att vakna till en borrmaskin i örat kl 8 på morgonen när man har jobabt hela natten. DESSUTOM så jobbar de lördagar! Dum idé tycker jag.

Anyways...mina housmates. Jösses säger jag bara. De som bott här längst har vart tillsammans i 5 år. Jag lovar, varenda dag grälar de och skriker på varandra och varje morgon så går hon runt och nästan gråter och ojar sig och suckar och stönar.
Sådär som jag känner mig var 3:e månad ungefär när inget är rätt och jag bara vill gråta. MEN VARJE DAG!Hon kan ju inte vara en lycklig människa. Som en 5-åring som sätter sig på tvären för att det inte är precis som det har vart varje dag de senaste åren: just det teet på morgonen, just de nudlarna med den smaken på kvällarna, inga folk i köket när hon kommer hem från jobb o.s.v.


Men jag bor med en till tjej från DC som är toppen. Hon pratar massa och vi gör en massa saker tillsammans. Vi tar med varandra på saker hela tiden och gör roliga saker så jag är tacksam för att hon bor här för annars hade jag nog dött lite här borta.
Ja det här låter ju tragiskt med hon är den enda jag umgås med här. Och Tapper då såklart.
Men jag är inte så social längre som förr och känner inte att jag har lust att vara trevlig mot folk jag inte kommer träffa sen.
Men Robyn har ju träffat mannen i sitt liv och han är hur bra som helst*avis*. Men det som är toppen med han är att han lyssnar på samma musik som jag och ska ta med mig ut på bra rockställen*trycker på gilla-knappen*
Så det ser jag fram emot! Hej Inflames-kväll(synd att Sheena inte är här)



Det är i alla fall med Robyn som jag ska åka på roadtrip nästa månad med. Jag längtar så jag håller på och spricker!

1 kommentar:

  1. Åååh, önskar att jag var där! Vill också vara med på In Flames-kväll! Ta massa bilder Emelie! MASSA!
    Och sen ang att man bor med folk som är dryga o jobbiga - been there, done that. Bit ihop ifall du faktiskt gillar huset i övrigt, annars är ett bra tips att börja kolla efter annat.

    SvaraRadera