onsdag 23 juni 2010

number twentyeight - vad ska vi göra?

Ja, vad ska vi göra.
Jag läste just mormors och mammas inlägg på mitt inlägg innan...eller två inlägg innan.

Jag vill bara komma hem och sprida glädje och saker runt mig, för det är vad jag gör!
Jag vill komma hem till mormor och morfar och äta upp alla deras goda bullar. jag vill komma hem till Mamma och Sven-Åke och äta od mat och visa de den nya ölvärlden jag just har upptäckt.
Jag vill komma hem till Pappa och äta husmanskost med massa grädde och smör i och bara bli omhändertagen, spela kort och läsa Kalle Anka och Bäckamarkus. För Bäckamarkus är faktiskt lite kul och läsa.

Jag fick meddelande från pappa häromdagen, han hade vart ute på Albertina med jobbet och haft kul. Det bästa/jobbigaste av allt är att han längtar tills jag kommer hem igen. Jag längtar tills jag får komma hem och komma hem till Torpet, äta den bästa maten ever och bara umgås med pappan. För jag är ju faktiskt pappas flicka så det är ju där jag hör hemma=)
Men såklart så vill jag ju vara med resten av familjen med:
Jag vill äta frukost på blommaffärn
Jag vill spela Guitar Hero med Amanda
Jag vill laga mat och spela spel med Helena
Jag vill åka ut till mormor och morfar och äta bullar
Jag vill åka ut till farmor och äta hennes kakor
Jag vill vara på A1 och bara göra saker som man får göra
Jag vill åka till Enköping och vara en cool syster
Jag vill åka till Linköping och umgås med min bästa vän Hanna
Jag vill även umgås mer med Malin i Uppsala
Jag vill vara i Stockholm och umgås med alla där(och de är väl de som egentligen inte bor där nu?)
Jag vill flytta in till Annika igen
Jag bara saknar alla er som satan!



Just nu är jag mest fokuserad på pappa som jag ska försöka ringa så snart jag har tid. Saknar och älskar dig pappa.

3 kommentarer:

  1. Det där med att sakna att göra vissa saker är verkligen något som kan äta upp en totalt inifrån och ut. Så, mitt tips - försök att finna det positiva i allt. Även i saknaden trots att den ibland gör ont.

    SvaraRadera
  2. Men vad du längtar hem! Och vad jag längtar efter dig! Jag blir alldeles tårögd och nu sitter jag på jobbet och försöker att inte visa det eftersom jag tjutit nog här den här våren känns det som, ja inte bara för att du är borta, vi har ju kusinerna du vet....
    Jag blir så lycklig när mitt lilla barn har det bra där borta, mitt barn som kommer härifrån och som är så långt borta. Du är så långt borta man kan vara här på jorden och vilken TUR säger jag att det finns internet så vi kan skriva till varandra att vi bara LÄNGTAR!!!
    Var rädd om dig, puss och kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Då sitter jag här å gråter oxå...
    Du kommer ju hem snart Emelie å då får du ta igen alla månader som du missat med alla här hemma.
    Puss Elin

    SvaraRadera