fredag 22 januari 2010

number thirteen - nu vill jag resa!

Nu är det bara lite mer än 4 veckor till min planerade resa till Australia.
Självklart tar det lite emot eftersom jag är fattig som en kyrkråtta. Men vi har nog kommit fram till att det ska nog gå!
Man kan ju alltid komma hem igen som kära syster Elin sa=)

Jag behöver fixa så mycket saker innan så jag är väldigt stressad inombords!
Har vart och kollat efter stor ryggsack på 65 liter men tydligen är det inte säsong för det! Det kommer gå så mycke pengar att jag tror inte jag kommer ha några kvar nästan. Men förhoppningsvis kommer jag ju få ett jobba på direkten! Ska väl inte vara så svårt!

Men det är ångest. Ångest över livet. Ångest över att jag vill ha ett liv och att jag kommer behöva vånta på det livet tills efter resan. Ångest. Men gör jag det inte nu kommer jag aldrig göra det.
Elin sa: gör du det inte nu ska du inte göra det alls.
Jag har ju väntat så länge så nu får det vara slut på väntandet!

Jag hoppas det kommer bli en topp resa, med jobb, nya vänner och ett nytt Land! Landet långt borta. Det är nog värre att min familj inte är i närheten. Men jag kommer ju träffa dom innan jag åker å sen kommer jag ju hem. Ett år går fort! Har vi otur kommer jag ju stanna i ett år till, men då får jag nog åka hem emellan!

Vill åka imorrn så resan börjar tidigare!

GAAAAAH blir galen!

Måste...fixa...saker...suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar