tisdag 7 december 2010

number 51 - det löser sig!

För det gjorde det faktist!
Jag ringde till Kilroy förra veckan och skulle ändra min biljett hem. Jag trodde min biljett skulle gå hem den 3:e dec så jag ringde upp den 1:a och skulle ändra den till när jag nu ska hem. Du ska sitta på ett plan nu fick jag till svar. Fan åxå. Min reseplanerare ringde upp flygbolaget och ringde sedan upp mig för att berätta goda nyheter: jag får använda min biljett endå!
JIssa om jag blev glad OCH lättad! Tänk om jag hade fått punga ut för en ny biljett. Det jag fick betala nu var 1500 kr plus att jag ville göra ett stop i Japan så jag kan åka till Thailand. det kostade mig ytterligare 2000 kr. Men det kunde ju ha vart värre. Jag hade ju kunnat få betala allt igen!
Men jag ska iaf till thailand alla biljetter är bokade från A till D!
Jag åker dit den 10 februari och lämnar landet ca 20 dagar senare. Vill man så får man komma och resa runt med mig i Thailand!

haha ser på tv och de har ju så roliga namn här ibland. Damen i rutan hade efternamnet BUTTROSE! hihihi=)

Det börjar kännas i kroppen att jag jobbar massa nu. Jag jobbar ju på två jobb. det ena på dagen och det andra på kvällen med en timmes rast mellan skiften från och med den här veckan. MEN så öm jag är i kroppen efter 2-3 dagar. Jag börjar 12 och jobbar till 17 sen börjar jag 18 till 22-00 någon gång. det är inte så många timmar. blir från 9 timmar uppåt varje dag så det är ju en helt vanlig jobbar dag men det känns när man har stått på benen hela dagen och sprungit runt som en idiot. Och klar med restaurang branchen känner jag att jag är. För längesen. För varje dag känns det som att alla kunder blir mer dumma för var dag som går. Men det blir ju så. Efter snart 7 år så är det bog dags att göra nåt annat. Men så länge jag reser kommer jag tyvärr stanna i vad det nu är jag gör.

Men glad är väl jag för det för utan mitt yrke hade jag inte kunnat resa runt och så lätt få jobb!

Om en månad och några dagar början min resa hem. Det ska bli så spännande! Jag har ju typ bara vart på två ställen sen jag kom hit och nus ka jag åka till de tokvarma delarna av Australien!

Men vet ni vad jag inte kan förstå?
De har inte solskyddsfaktor 50 här. Till och med i "kalla" sverige har vi det men här finns det inte att få tag på. Så jag smörjer ihjäl mig på 30 ist!

Måste ju köpa nåt till barna hemma å men jag vet inte vad. De har ju allt! och Elin sa att jag inte fick köpa gosedjur som låter. Vi har ju apfåglarna och datafåglarna här som låter rätt mycke. Vet inte. Pappas present är påväg iaf. Vill köpa nåt till familjen men det är svårt!

Jag har iaf köpt nåt som kommer på posten så man kan tänka på mig lite på julafton. För jag kommer tänka på alla er där hemma!

1 kommentar:

  1. Men gumman!
    Du kan plocka fina stenar å snäckor som ungarna kan få. Dom älskar sånt. Julklappen blir ju oxå att du snart kommer hem :)
    Kram Elin

    SvaraRadera