torsdag 23 december 2010

½!






Ja tänk att det blev jul i år igen!

Snart ett år sedan jag lämnade Sverige, snart ett år sedan jag såg kära familjen. Snart ett år sedan kusin Helena åkte in på sjukan. Ett helt år. Det är helt fantastiskt vad det har gått fort och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Jag saknar familjen, har inte så många vänner så det är inte så tok farligt;)
Jag ser fram emot att få träffa alla och det ska bli så kul att få träffa Helena med nya familjen!

Ett år... känner att jag inte riktigt är klar med Australien så vi får se om jag får ett andra år. Jag har ju inte rest någonting alls! jag var en tur till Nya Zeeland sen var det stop. Jag ska ju åka på en tur nu som jag ser fram emot, 22 dagar resa längst västkusten. DET ska bli najs.
Sa jag att jag är i Australien?
Trodde folk att alla här är jättebruna och badar varje dag i havet?
Trodde alla att det alltid var sommar och att livet är en fest här?
Inte är svaret pa allt!

ja jag är i Australien. Jag åkte hit i slutet av sommarsäsongen i mars det var ju najs. fick några bikinidagar. Sen blev det höst. Sen blev det vinter. Blåst regn och en helt vanlig västkustvinter.
Sen bestämde vi oss för att flytta till Tasmanien. Jomen hej åka söderut där det ska vara så fint. Fint som tusan är det, påminner om NZ. Kan säga att det är sommar här nu. Kän ju säga ju också tillägga att jag fortfarande har min vinterjacka på mig de flesta dagarna. Vissa dagar är det klänning och linne väder men oftast inte. Sen är det vind till tusen. Jag fixar mitt hår varje morgon men den där vinden...

NU VILL JAG HA VÄRME! därför ska jag upp till 30-40 gradiga västkusten. Sen ska jag till thailand. Blir jag inte brun på den månaden så kommer jag nog gråta lite.

Men nu är det jul. jag är snart hemma. Jag har just slutat jobbet och kan inte vänta tills jag vaknar imorn bitti och får öppna paketet mamma skickade mig. Jag tror att det är helt enkelt två kg godis! saknar svenskt godis!

Känns konstigt att fira jul mitt i sommaren i höst temperatur. de har ju julpynt överallt men that´s it! så det finns inte så mycke julkänsla i mig.
MEN har köpt en gran. Den är tok ful så jag gillar den. Sen har jag pymtat till det med en ren också plus att jag hittade assöta ljuslyktor med små tomtenissar på=)

(går och tar kort och lägger in på datorn)




GOD JUL ÖNSKAR MIG!

4 kommentarer:

  1. Om det är julgran på kortet så är den ju orginell men rolig.Du är jättesöt på kortet.Här snöar det som vanligt.Gott Nytt År på dig Vi ses nästa år Kramar Mormor o Morfar.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du har gjort. Vad duktig du är som har julpyntat med det som du hittat. Vad fin du är på kortet!
    Vi är i Ljusne men huset är så kallt så vi springer omkring i morgonrockarna och raggsockar. Vi skottar (ja S-Å då....) och gissa om han svär? Vi skulle haft julmiddag här med Elin, Banjo-Lasse, barnen, mormor, morfar, Peter och Annica men det är ett sådant snöoväder så ingen kan komma, bara Marina men hon kan ju gå hit. Och då får väl hon käka med oss istället då!
    Ha det bra, vi saknar dig - Mamma

    SvaraRadera
  3. Hej gumman. Kom hem, jag längtar! Hoppas julen varit bra. Gott nytt år på dig, lillgumman. Snart så! Kom hem till jag fyller 50, vettja! Kramar moster Marina!

    SvaraRadera
  4. God fortsättning på ett härligt år med gött återseende :)
    Granen din var fruktansvärd :D Lika fruktansvärd som vår...Lars handlade en plastgran på Rusta...på JULAFTON = O Herregud, det går utför. Så vi ska snabbt skänka den till bättre behövande senare. Kramen å längtan!
    Puss Elin

    SvaraRadera