söndag 17 oktober 2010

below 42 - inte okej att vakna...

...och vara uppörd över en dröm.

På något sätt så befinner vi oss i ett hus. det ligger på en höjd så att det påminner lite om två borgar med ett dju emellan. På andra sidan ligger det ett annat hus. Vad jag har runt omkring mig är en massa soldater och mormor. Köksfönstret går ut mot den där branten så man kan se det andra huset. Jag har gömt mig under bordet för att ta skydd. På något vis så skjuter de från andra sidan branten. Jag måste ju verkligen ha gömt mig på värsta stället kan jag ju i vaket tillstånd tycka. Inrusande genom ytterdörren till köket rusar någon som tydligen var en vän in. Hennes pojkvän är en av soldaterna och hon är hysterisk och ville vara där med honom. det blir tyst helt plötsligt och till slut säger en av soldaterna: Är det tyst i fem minuter kan det bara betyda en sak. Pilregn. Det tar ungefär fem minuter för de att komma fram och helt plötsligt så kommer hundratals knivar och borrar igenom kropparna av soldaterna. Självklart så dör soldaten med flickvännen. Hon är nu mer hysterisk och bara skriker. jag fortsätter att gömma mig och ett andra knivregn kommer och dödar. flera av de stora vassa knivarna har borrat sig igenom vaggen där jag sitter så jag flytter mig till rummet till höger och lägger mig ner längst golvet och vaggen så lågt ner jag bara kan. In kommer mormor från köket och ett tredje regn med vassa knivar kommer. Jag ser soldaterna få en massa i sig och de sticker ut på andra sidan kroppen. Mormor får en rätt i bröstet och faller ner på rygg. Jag kryper fram till henne och drar ut kniven ur bröstet vilket ja som sagt vaken tycker är en dum idé. Men mormor är nere.
Jag: Jag älskar dig mormor
Mormor: Jag älskar dig med, kom bara ihåg att köra försiktigt...

sen vaknade jag riktigt upprörd och tänker hela tiden på drömmen. Vad betyder den?
Så nu ska jag skicka ett meddelande till mormor och kolla så hon är okej.

2 kommentarer:

  1. Hej Emelie.Har nu läst din dröm och den var inte rolig.Man kan ha mardrömmar ibland men man får väl hoppas att dom inte slår in.Jag mår bra och morfar likaså.Vi har nu ställt av husbilen för i sommar.Åker till Jeanettes husvagn när vi känner för snö och fiske.Den står ju i Funäsdalen på vintern.Skönt att höra att du får jobb och vänner när du är ute och reser.Allt är som vanligt här hemma.Ska hjälpa Marina när hon flyttar till ny lokal med sina blommor.Har fått i uppgift att göra snittar så hon kan bjuda ev.kunder på den dagen.Hon öppnar den 3 nov.samma dag som morfar fyller år.Kramar på dig från en mormor som längtar efter dig.

    SvaraRadera
  2. Kändes som en sagan om ringen film först....jag tror att du är lite rädd att missa något här hemma. Kan hända att det va lite jobbigt att vara så långt borta när Helena va sjuk....så undermedvetet vill du hem å vara nära din familj och vänner :)
    Kramen Elin

    SvaraRadera