måndag 18 oktober 2010

43 saker att läsa - Jag har så mycke saker

Ja jag har en massa saker här. Så mycket grejjer att när jag skulle flytta till tasmanien fick jag skika med Eddie en tung och stor väska med saker för att jag själv inte kunde ta med det på planet. Det är lite jobbigt. Jag älskar allt jag har här. Alla mina 10 Cosmopolitan, mina 7 stora tunga böcker, mina vintermössor, alla mina för stora t-tröjor, min jätteosmidiga superstora sprayflaska, mitt täcke, min kudde och en massa annat som jag inte behöver. Det är snart dags för mig stt skicka hem en del saker. kommer nog att skicka det med båt. det tar 3 månader för det att komma fram men det är halva priset om man jämnför med flyget.
fast jag vill ju ha alla mina saker. Böckerna jag läser och har läst vill jag ha med mig hem. det är minnen och jag kommer att läsa dom igen.
Så hittar ni The Potato Factory vilket är en triologi så måste ni läsa den. Heter väl nat i stil med Potatisfabriken på svenska antar jag. Jag är på bok nummer två och jag gillar den!

Idag är första dagen av två dagar ledighet. Vi försökte sist när jag var ledig att hyra en bil men de tappade boprt bilen så vi hyrde cyklar ist så vi cyklade runt en hel dag flera timmar. gissa om min bakdel var öm. Kunde inte ens sova på rygg!
Men det var en fin dag!
Idag regnar det och är typ 9 grader varmt. Lite skillnad från förra veckan när det var 22 grader på kvällen. Så i regnet idag ska vi göra free stuff. Vi ska gå på Martime museeun som har med saker med havet att göra sen var det nåt mer museeum som vi ska gå på. Och allt är gratis! Sen leta begagnade cyklar och jag behöver hitta en dricks kopp till jobbet. Måste ju sticka ut lite så man slipper leta bland alla andra 511 glas.

Jag skickade iaf ett mess till mormor igår och hon mår bra och morfar mår bra! Så det kändes skönt!

Jag längtar hem. Jag längtar efter alla små ny medlemmar i familjen. Jag längtar efter alla som redan fanns där. Jag längtar efter alla er!

och cips med dip, pizza, kebab, pärlsocker och plockgodis. DJUNGELVRÅL!

1 kommentar:

  1. Hahaha, tänk dig då om jag skulle åka och resa sådär, shiiiit vilka saker jag skulle ha! så jag förstår dig helt och hållet gumman, lämna inget <3 ;)

    SvaraRadera