söndag 29 maj 2011

65 kr mer i lön

det är väl ca vad jag får på mitt nya jobb efter OB-tillägg å övertid och så.

Så nu har jag landat i Oslo. Sen jag bodde här sist så har jag bara tyckt att det här inte alls var en rolig stad, bara svensk jävlar överallt och allt var skit. Anledningen till att jag flyttade hit var för att jag fick jobb här. Jag har installerat mig i vår fina lägenhet som är underbar och har träffat lite folk jag inte träffat sen jag flyttade härifrån 08 tror jag det var. Sen gick det upp för mig att jag gillar det här. Jag har ett måndag till fredag jobb, jag har kvar vännerna som jag lämnade här och jag gillar stan. Dessutom har jag inte problem med svenskarna längre. Visserligen har jag inte stött på så många svenskar men so far so good!

Jag jobbar numer på Coca Cola och jag har bara vart där en vecka men jag tycker det är fantastiskt kul! det känns som jag jobbar i en fabrik från förr i tiden med en stor tuta som säger till när alla ska sluta jobba och det är lunch och rast. Det är ungefär så och jag liker det^^
Sen får man inte stressa här heller, men det blir jag endå för jag vill ju vara duktig och hinna med lika mycket som de andra som jobbar där. Varje dag ska man plocka ihop minst 2 ordrar på ca 8 ton. Jag fick en på 13 förra veckan och gisses vad det tog tid! Jag gillar mitt jobb!

Vi har ett gym på jobbet med så nu h¨åller jag på att bli stark! fast det enda jag får träningsvärk i är rumpan av den där cykeln=/

Nu ska jag försöka finna mat och bara fundera över livet i allmänhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar