måndag 5 juli 2010

number thirtytwo - slänger in

...det här två inläggen jag fick senast. Var så fina ord om mig så jag vill alla ska läsa dom!
<3

Hej stumpan!
Det där kommer ju bli en alldeles fantastisk resa för dig å kompis. Er tid är nu... i Australien. Sen kan jag förstå när du beskriver vad härligt det är när människor tror på dig å litar på dig. Här hemma har ju du (tyvärr) fått stämpeln "lilla förvirrade Emelie" och den är svår att bli av med kan jag säga. Du har nog själv oxå börjat leva "ner" till den bilden som andra här hemma har på dig. Men jag vet att du reder dig och den här resan kommer att få dig att växa, mogna och kanske få dig att se på livet och människorna runt omkring dig ur nya perspektiv. Kramen på dig å ta hand om dig.
<3 Elin



1 JULI 2010 10.25
Anonym sa...
Vilken resa du gör och ska göra! Jag blir nästan avundsjuk på dig. Tänk om jag vågat och haft resurser för det när jag var ung...då hade jag kommit långt. Modigt av dig att inte lyssna på andra utan bara lyssna på dig själv vad DU vill. Jag är så stolt över dig. Jag gör en reflektion av vad Elin skriver till dig om att du är förvirrad. Alltså gumman, det är inte ditt fel att du är förvirrad och vimsig. Jag tror på fullaste allvar att det är mitt fel eller hela din familjs fel. Vi har gett dig en identitet redan som lilla vita och då ska det till mycket att ändra på det. Du är inte förvirrad Emelie för vore du det skulle du aldrig hitta hem. Jag tror du skojar med oss, jag tror du har koll på tillvaron annars skulle du aldrig klara dig där ute i stora världen. För mig är du anturligtvis lilla vita och det får du vara men du är också en kvinna som har skinn på näsan, klarar sig i stora världen, kan konsten att skälla ut karlar, klarar sig själv men vågar vara liten ibland. det är att vara klok det tycker jag.Många kramar och tankar från mamma


Vill ju ha en bild på Ljusne men Ljusnes tågstation är ju faktiskt inte så mycket att hänga i granen...men till Ljusne! Dit vill jag(inte för alltid men för en stund)
P.S Det svarta strecket ni ser till höger i bild är McDonalds skylten som var den högsta i Sverige på sin tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar