måndag 8 november 2010

47 elefanter balanserade - på en tråd

...jag kan inte riktigt se i mitt inre 47 elefanter som balanserar på en tråd. Något som inte riktigt stämmer med det där...

Tack alla för alla komplimanger för mitt nya hår jag köpte! Jag är skitnöjd med hur jag ser ut. den finaste kommentaren fick jag nog av Elliot på jobbet som stog och kommentera mig i säkert 3 minuter: your new hair brings out your pretty face, I really like it! Nåt sånt var det, jag blev tokröd i ansiktet sen var jag varm hela resten av kvällen. Blev lite smått generad=)
Jag brukar inte bli generad men ibland så bara blir jag det.

Det är inte alls långt till jul nu. Ännu en jul som jag antagligen kommer att fira ensammen. Igen. Jag kommer ju jobba, det här året med en hel hög med andra. Inte som förra året när jag satt på Apotekergården aldeles ensammen hela julaftonen. Tur att jag hade köpt paket till mig själv(Serietidning, juleskum och julmust) plus att mamman hade skickat med mig lite julklappar med!
Jag undrar vad jag ska unna mig själv den här julen. Jag tror jag bara ska önska mig en julskinka av pappa som han kan laga tills jag kommer hem. Köpa julmust(påskmust) och äta tomtegröt. Tror jag vill ha MAX när jag landar i sverige. Sen vill jag att pappa lagar antingen bandspaghetti med bacon och kräm fräsh och ost eller blodpudding. Jag vill ha en påse djungelvrål, trocadero och ostkrokar. och gärna ett kilo plockgodis.
Jag längtar inte alls hem, inte nåt(ironisk). Längtar väl kanske mest efter saker som man inte kan köpa här.
Men ja jul, jag sa till chefen jag ville vara ledig nyår eftersom jag aldrig firat det här men han sa att det fick jag inte. Han var inte arg eller så bara det att typ alla jobbar redan och det är tomt i restaurangen innan tolvslaget så då går alla ut och kollar på raketerna och sen börjar vår fest! Men vi får se. Bokar ja biljett till Sydney under nyår så MÅSTE jag få ledigt.

När julen är här är jag snart hemma. Hemma. Det kommer vara hur skönt som helst att komma hem. Träffa alla och kunna faktist ringa vem jag vill när jag vill. Åka ner till Linköping till Hanna(visserligen kommer hon hit och hälsar på), se nya blomaffärn som såg jättefin ut på bilderna Frida hade lagt upp på FB och träffa pappa. Ska åka till torpet det första jag gör, äta mat, se på tv och spela kort innan vi somnar.

Har tänkt lite på framtiden med. Ni vet ju hur jag har tänkt med allt med att fylla 30 och att ha långt hår till mitt bröllop. Håret är nog det viktigaste tror jag, vill ju ha en fin uppsättning med massa hår! Sen funderar jag på att börja studera med, men det måste ju alla nuförtiden någon gång börja med. Jag har ingen aning. Med tanke på att jag vill öppna eget så kasnke man ska läsa nåt med siffror. Vad vet jag. Plugga kurs på engelska. Plugga utomlands? Bli äventyrare eller kanske vegan?

Jag vet att jag ska börja med att se om jag kan få ett visum till här. Planen var ju att åka till Canada efter sommaren men jag känner att jag inte riktigt är klar med Australien. Så jag skulle vilja åka upp norrut och se lite runtomkring där. Sen kan jag åka till Canada. Sen vill jag testa Nya Zealand också. Plus att jag tänkte att jag skulle vinna ett Green Card till Amerikatt. de lottar ju ut sånna men jag tror aldrig jag har vunnit på lotto förr så varför skulle jag göra det nu. Men man måste ju Chansa för att förhoppningsvis få vinna nåt. Och HOPPSAN så var jag helt plötsligt 30 år. Min plan med familj och hus får inte riktigt plats i min plan. Det suger ju lite. Hanna och jag skulle ju skaffa hus bredvid varandra och bli gravid! Hoppas hon kan vänta på mig några år..

Jag vill att livet ska slå sig till ro nu. Det här är inte kul längre och jag fick tårar i ögonen på jobbet häromdagen när jag tänkte på dagen jag landar på Arlanda och Elin och pappa som ska hämta mig står där och väntar!

Vi ses snart det är inte långt kvar.

Saknar er alla så otroligt mycke!



Jag ser så himla liten ut här på nåt vis. Antar jag är liten. Liten ute i stora världen

4 kommentarer:

  1. Saknar dig så sjukt mycket! Du är den som alltid får mig glad, hur jag än mår, och det är en sån person jag behöver nu. Jag väntar och väntar, väntar på dom där kvällarna vi spelar yatzy och skrattar åt såna sjuka saker som bara vi kan (stockholm live) :) hur kul är det att titta på det utan dig? inte nå!! Saknar och älskar dig så det gör ont i mig! <3

    SvaraRadera
  2. Kom hem å bli vegan!! Bli vad du vill, bara du kommer hem....Nä att resa runt är inte lika kul kanske i det långa loppet...sååå det långa loppet är snart slut å då kan du komma hem å slå dig till ro.
    Kramen Elin

    SvaraRadera
  3. Ge mig din adress så ska jag skicka julklappar till dig. Jag har redan köpt ett par stycken och de bara torrligger här och suckar och väntar på dig. Du behöver inte bli vegan för det verkar så jobbigt, det räcker med att du bara kommer hem till oss. Jag vill inte att du ska vara ensam ute i stora världen, det är inte bra i långa loppet. Du ska ha vänner och familj runt dig.
    Det är jättemycket snö här i Enköping och man kan göra både snögubbar och snöänglar! Kom hem och flaxa i snön med mamma.
    Tankar & kramar, älskar dig!

    SvaraRadera
  4. Har nu läst din blogg och gråtit en skvätt för vi börjar tycka att du varit borta så länge nu.Här är det ju lite snö nu men det försvinner väl kan jag tro.Annars är det som vanligt här.Morfar hugger och kör hem ved så vi kan ha det varmt i framtiden.Skulle du bli vegan så finns det nog en morot i kylskåpet men visst är det gott med en skinkmacka i alla fall.Ha det bra och många kramar.Mormor.

    SvaraRadera